Home
/
Blog
/
Co naprawdę oznacza „multimedialne stoisko targowe”?
Nasze wybory
25 kwietnia, 2023,
autor: Kamil Dudwał

Co naprawdę oznacza „multimedialne stoisko targowe”?

Czym różni się stoisko multimedialne od tradycyjnej zabudowy targowej i czy warto zdecydować się na takie rozwiązanie? 

Tradycyjna ekspozycja targowa wyposażona w ekran nie wyczerpuje jeszcze definicji stoiska multimedialnego.

 

Rozwiązania multimedialne zakładają równoczesne wykorzystanie różnych technik prezentacji obrazu. Dzięki temu niezawodnie przyciągają uwagę, angażują odbiorców i są chętnie wykorzystywane w sztuce, marketingu, reklamie i edukacji.

 

Konstrukcja i technologia

 

Stale zmieniające się marketingowe trendy oraz nowe możliwości technologiczne sprawiają, że nasza definicja stoiska multimedialnego ulega ewolucji. Jeszcze niedawno multimedialne stoisko budowaliśmy w całości z ekranów wielkoformatowych LED. Aktualnie wystawcy oczekują oryginalnych dodatków i dekoracji przełamujących zimny, futurystyczny wizerunek.

 

Powodzeniem cieszą się drewno, rośliny, mech dekoracyjny oraz inne elementy nadające instalacji przytulny klimat lub budzące skojarzenia z przyrodą.

Ostatecznie to nasycenie technologiami przesądza o multimedialnym charakterze stoiska, które oprócz ekranów LED można wyposażyć w dodatkowe monitory, kioski interaktywne lub multimedialne stoły.

 

Poniżej przykład stoiska ze ściany udekorowanej chrobotkiem, na którym umieściliśmy multimedialny totem oraz wielkopowierzchniowy monitor wielkości 110 cali.

Multimedialne know-how: Sztuka równowagi

 

Kluczowe dla efektywnego wykorzystania multimediów jest zaprojektowanie odpowiedniego kontentu graficznego lub materiałów video i dopasowanie go do nośników. Ekspozycja powinna być jednocześnie estetyczna, spójna i korzystać w sposób wyważony z elementów stymulujących percepcję widzów.

 

Współcześnie dostępne środki wyrazu, zaawansowane technologicznie sprzęty dają bardzo dużo możliwości i kuszące jest, by wykorzystać je maksymalnie. Sztuka polega na balansowaniu pomiędzy angażującymi efektami a skutecznym przekazem. Priorytetem jest czytelność komunikatu, dlatego stale należy mieć na uwadze, by nie przytłoczyć publiczności zbyt intensywnym światłem, kolorem i dźwiękiem. 

 

Jak stworzyć efektywne multimedialne stoisko?

 

  1. Zaprojektuj spójny, estetyczny kontent
  2. Dopasuj materiały do nośników
  3. Balansuj między efektami a czytelnym przekazem

Pamiętaj: Priorytetem jest czytelność komunikatu. Nie przytłocz publiczności — mniej czasem znaczy więcej!

 

 

Multimedialność na miarę potrzeb i możliwości

 

Dotychczas w naszej ofercie dominowały ekrany LED jednak możliwości technologiczne i oczekiwania klientów zmieniają się, a to skłoniło nas do poszerzenia gamy rozwiązań. Dobór wyposażenia na stoisko jest uzależniony od rozmiaru instalacji, możliwości klienta oraz tego jakim kontentem graficznym dysponuje. Nie każdy materiał video lub grafika wygląda dobrze na ekranach wielkoformatowych, dlatego zdarza się, że proponujemy monitory lub mniejsze ekrany. Wszystko powinno być dopasowane w taki sposób, by osiągnąć jak najlepszy efekt estetyczny, nawet jeśli oznacza to dobór skromniejszego wyposażenia w miejsce ogromnej ściany LED.

 

Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Twoje idealne multimedialne stoisko zależy od:

 

  • Rozmiaru instalacji
  • Twojego budżetu
  • Dostępnych materiałów graficznych

Pytanie do Ciebie: Jakie cele chcesz osiągnąć na targach? To pomoże nam dobrać idealne rozwiązanie dla Twojej marki.

 

Podsumowanie

 

Multimedialne stoisko to więcej niż technologia - to strategiczne narzędzie do osiągania Twoich celów biznesowych. Łącząc innowację z estetyką, możesz stworzyć przestrzeń, która nie tylko przyciąga uwagę, ale także efektywnie komunikuje Twoją markę.

 

Jeśli potrzebujesz wiedzieć o targach jeszcze więcej, śmiało eksploruj naszego bloga lub napisz do nas. Jesteśmy po to, by odpowiadać na Twoje pytania 🙂

Dziękujemy za uwagę oraz zachęcamy do kontaktu…
Porozmawiajmy o rozwiązaniach dla Ciebie
Specjalista z naszego zespołu pokaże Ci najlepsze opcje.
Wyślij
Udało się! Twoje pytanie wyruszyło w multimedialną podróż do naszej skrzynki.
Wystąpił błąd. Prosimy o kontakt telefoniczny.
Lokalizacja i kontakt

Bywamy często w rozjazdach, dlatego, zanim wybierzesz się do nas na kawę, daj znać mailowo lub telefonicznie.

Biuro i Magazyn
ul. Piłsudskiego 7, 32-050 Skawina
Biuro - dział kreatywny
ul. Podole 60 (biurowiec KPT), 30-394 Kraków